Feestjes en bezoek :D - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Kuipers - WaarBenJij.nu Feestjes en bezoek :D - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Kuipers - WaarBenJij.nu

Feestjes en bezoek :D

Door: Christine Kuipers

Blijf op de hoogte en volg Christine

21 September 2015 | Noorwegen, Oslo

Heeee allemaal!!

Ik leef nog! Het is alweer een maand geleden dat ik een blog had geschreven, dus ik dacht: het wordt ook hoog tijd dat ik iedereen even een update geef!
Jaja, jullie lezen het goed, Christine spreekt nog steeds ABN! Vanaf dit blog in het Nederlands, zodat wat meer mensen mijn blog kunnen lezen (speciaal voor Dorien en Jan en Guda :))

In een maand tijd is er alweer veel gebeurd hier in Oslo! Ik heb mijn eerste vak er alweer bijna op zitten. Om eerlijk te zijn was het vak nogal saai, ik volg 'Education for all', dit gaat over het inclusief onderwijs in Noorwegen en in andere landen. Hoe voeg je kinderen met een handicap in het reguliere onderwijs en op welke manier? In Nederland doen we dit erg weinig, maar in Noorwegen zijn er eigenlijk amper speciale scholen voor gehandicapte kinderen zoals wij in Nederland kennen. Op zich best interessant natuurlijk, maar helaas is het erg veel herhaling van wat ik allemaal al in Nederland had geleerd. Morgen het eerste tentamen al van dit vak, dus ik ben 'druk' aan het leren. Heel herkenbaar voor de meeste mensen, dit blog schrijven is studie ontwijkend gedrag :P!

In de afgelopen weken hebben we veel feestjes gehad in de weekenden. Van kitchenparties tot cocktailparties, er is veel voorbij gekomen! Het enige nadeel van uitgaan in Oslo is, is dat het zo gigantisch duur is. Oslo is dus een van de duurste steden van de wereld. Voordat ik hier heen ging dacht ik: hoe erg kan het zijn? Zal vast wel wat meevallen. Maar nee, het is dus echt waar, helaas..
Toch vinden we altijd wel wat uit om goedkoper aan drankjes en eten te komen! En vooral ook om alle kosten en al het eten te delen :)

Vorig weekend kreeg ik bezoek van Machteld, mijn vriendin uit Groningen, die in Trondheim (noorden van Noorwegen) studeert. Haar vriendin Vera (ook Dorien's vriendin) kwam ook mee. Erg gezellig natuurlijk zo'n reünie!
Dorien en ik hadden van te voren al een hele trip uitgestippeld van wat we allemaal konden zien in Oslo. Zo zijn we naar de bekende Olympische skibaan geweest: Holmenkollen, naar een kasteel, de Oslofjorden, het paleis en naar een paar museums. Erg leuk om die toeristische dingen allemaal te zien, want ik had zelf ook nog niet alles gezien in Oslo!
Ook kwamen we een kerk binnen waar ze een herdenkingsplaats hadden over de terroristische aanslag in 2011 door Andries Breivik op het eiland in Oslo. Best heftig om te zien dat dit zo'n impact heeft gehad op zoveel mensen. En ook dat het zo dichtbij is van waar wij zitten in Oslo..
Helaas moesten ze na 4 dagen alweer weg, maar het was wel erg gezellig!

Ook ben ik laatst met mijn huisgenootjes even naar de haven geweest en hebben we lekker van het uitzicht genoten. Elke zondagavond doen we vaak een diner met onze huisgenootjes, waar we de mogelijkheid krijgen om wat van andere culturen te proeven!
Zo hebben we laatst met een groep mensen een Portugese maaltijd gegeten: Bacalhau: met kabeljauw, chips, ui en eieren. Het leek mij een hele aparte combinatie, dus ik zat er ook vol afschuw naar te kijken toen ik hielp met klaarmaken. Maar het was echt super lekker! Zo kom ik als fries ook af van het gezegde: 'wat de boer niet kent eet hij niet', haha.

Verder kom ik hier ook al in de sleur van het dagelijks leven: we gaan naar school, weekends feestjes, leren etc. Toch kijk ik elke weekenden uit naar de leuke uitjes die ons nog te wachten staan! Volgende week gaan Dorien en ik op een cabintrip, dit is een hikingtrip naar een 'hut' in het bos! En de week daarna gaan we met het vliegtuig naar Stavanger (zuid-Noorwegen) en gaan we hiken met vriendinnen.

Tenslotte nog 1 leuk nieuwtje:
Omdat ik in januari nog een maand vrije tijd heb en ik een vriendin uit Amerika heb ontmoet waar ik wel langs mocht komen, ga ik in januari naar Seattle toe in Amerika!! :D :D
En voordat ik naar Seattle vlieg, ga ik een lange 'overstap' maken in Ijsland van 5 dagen, waarna ik vervolgens doorvlieg naar Seattle!! Hier heb ik ongelooflijk veel zin in :D Ook blijkt dat ik familie heb op Vancouver Iceland, dus hier kan ik ook nog een weekje heen! Wat wil je nog meer, haha.

Zoals jullie wel horen, er staan nog veel leuke dingen op de planning! Ik vermaak me de komende tijd nog wel!
Morgen even knallen voor het tentamen en dan even vrije tijd! Jullie horen snel weer van me na de tripjes die ik heb gemaakt!


  • 21 September 2015 - 19:19

    Sietze Van Der Velde:

    Leuk man.. Have fun ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christine

Actief sinds 08 Aug. 2015
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 7198

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Studeren en reizen in Noorwegen :)

Landen bezocht: