Stockholm, Trondheim en een gelukkig nieuwjaar!! - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Christine Kuipers - WaarBenJij.nu Stockholm, Trondheim en een gelukkig nieuwjaar!! - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Christine Kuipers - WaarBenJij.nu

Stockholm, Trondheim en een gelukkig nieuwjaar!!

Door: Christine Kuipers

Blijf op de hoogte en volg Christine

01 Januari 2016 | Noorwegen, Trondheim

Heee allegear!

Allereerst allemaal een heeeel gelukkig nieuwjaar, segend nijjier! Ik hoop dat jullie allemaal net zo’n leuke avond hebben gehad als ik!
Hier het laatste blog vanuit Oslo! Want over 2 dagen vertrek ik namelijk uit dit mooie Noorwegen.. En zoals je altijd hoort van mensen die in het buitenland zijn geweest (heel cliché), maar het is waar, ik zal het heel erg missen.. Wat was het geweldig hier! Ik had deze ervaring niet willen missen, maar goed, ik ga niet te sentimenteel worden, haha. Voordat ik vertrek naar IJsland en Amerika eerst nog een verhaaltje over mijn laatste maand hier in Oslo!

10 december, een paar dagen na Tromso, begon mijn reis naar Stockholm. Ik had met 2 klasgenoten, Mara (uit Oostenrijk) en Chiara (uit Italië), afgesproken dat ik met hun mee zou op de trip! Er zouden nog 3 vrienden van hun mee en een 6e persoon kon er nog wel bij! Ik had gehoord dat Stockholm een erg mooie stad scheen te zijn, dus dit moest ik even bekijken!
Nou de reis begon al geweldig. We gingen om 11 uur vanuit Oslo met de nachtbus naar Stockholm. Het was ronduit een ramp. Ik kan al niet goed slapen in voertuigen, maar deze reis sloeg alles. We hadden een ‘man’ in de bus zitten die ruzie ging maken met de man naast hem, hij riep constant: FUCK YOU! FUCK YOU! Iedereen wilde natuurlijk graag slapen, maar dat plan ging niet door. De buschauffeur is welgeteld 3 keer gestopt onderweg om de man te laten zwijgen. Later bij de Zweedse grens bleek dat de twee personen hadden gedronken en dat al het bier was omgevallen in de bus. Ook bleek dat de man die FUCK YOU riep geen man was, maar een klein donker vrouwtje. Ze werd meegenomen door de security. Tot overmaat van ramp kwam er ook nog een hond de bus in die op drugs ging testen. De man achter ons werd meegenomen, omdat de hond helemaal flipte. Nou, ik moet zeggen dat ik wel een beetje bang werd toen. Al met al hebben we wel een uur bij de Zweedse grens gestaan, later kwamen beide personen (de schreeuwerd en de drugsman) beide weer de bus in. Nou van mij hadden ze daar wel kunnen blijven :P
Maar goed, na een heerlijk uitgerust nachtje, kwamen we om 6 uur ’s ochtends aan in Stockholm. Natuurlijk was er nog niks open, dus we hebben even koffie gedronken, dat hadden we ECHT nodig. Vervolgens hebben we door de stad gelopen, en het was waar: Stockholm was een prachtige stad! We hebben ook nog het ABBA-museum bezocht, nouja bezocht, de entree was zo duur dat we het alleen van de buitenkant hebben bekeken. We hebben nog wel een mooi fotootje gemaakt!
’s Avonds sliepen we in een hostel, ik lag om 9 uur ’s avonds helemaal knock-out. De volgende dag hebben we een paleis bezocht, een van de dingen die ik geweldig vind om te bezoeken, haha! Het Drottningsholm paleis hebben we bekeken, waar de royal family van Zweden heeft gewoond. Het was prachtig van binnen en ook de tuinen!
’s Avonds om 10 uur was het tijd om de nachtbus weer te pakken en weer naar Oslo te gaan. Deze keer hebben we een lekker rustig nachtje gehad!

2 dagen later was het tijd om naar Trondheim te gaan! Dorien en ik hadden in september al een ticket geboekt om bij Machteld en Vera op bezoek te gaan! Het waren 4 geweldige dagen! Trondheim was een leuke stad, maar het leukste was natuurlijk om weer bij elkaar te zijn! We hadden een plan om te gaan skiën, maar helaas hadden we nogal pech, omdat alle skipistes gesloten waren, omdat er nog geen genoeg sneeuw lag.. Ook zijn we uit eten geweest in een hele hoge toren, waar je normaal een heel mooi uitzicht over de stad had, maar helaas hadden wij wat pechdagen: het was zo mistig dat we niks zagen!
Na 4 geweldige dagen, waaronder een geweldige stapavond op donderdag, was het weer tijd om naar huis te gaan. Machteld ging terug naar Nederland en Vera ging met Dorien en mij mee naar Oslo! Het was zo raar dat wij weer teruggingen naar Oslo en Machteld gewoon naar huis ging..

Ik moet zeggen dat ik na al dit reizen aardig blij was dat ik weer in Oslo was! Vooral Stockholm was heel erg vermoeiend, ook omdat ik die mensen waar ik mee weg was niet zo goed kende.
Een paar dagen nadat ik terug was stond kerst al voor de deur! En het was een kerst om nooit te vergeten!

De 24e hadden we een kerstdiner van de universiteit. Ik ben met Dorien en Vera heen geweest. We moesten een klein cadeautje meenemen naar de viering en ons goede humeur! Daar aangekomen stond er een enorm lunchbuffet op ons te wachten! Van vlees, vleeswaren, slaatjes en stokbrood, ze hadden er goed voor ons gezorgd. Het leuke was dat er nationaliteiten van over heel de wereld waren, van Ghana tot aan Peru! Het was erg leuk omdat we naast mensen moesten gaan zitten die we nog niet kenden, dus dit zorgde voor interessante gesprekken uit verre landen! Het eten was heerlijk, we kregen zelfs nog taart toe! Na het eten mochten we allemaal een cadeau uitzoeken van onder de kerstboom en de mensen die samen ’s avonds kerst wilden vieren om niet alleen te zijn kregen nog een tas met lekkers mee. Kortom: erg goed geregeld en een super ervaring!

Eerste kerstdag hebben we met al onze vrienden die nog over waren van het Erasmus programma kerst gevierd! We hadden allemaal een gerecht of dessert gemaakt uit ons eigen land. Ik had zelf appeltaart gemaakt. Iedereen had super goed zijn best gedaan, we hadden uiteindelijk wel 10 hoofdgerechten denk ik, dus we konden wel rollen na de tijd, haha. Na het diner hebben we spelletjes gedaan met z’n allen, minute to win it! Spelletjes van een minuut met bekertjes, rietjes, spaghetti, allemaal super grappig.
Tweede kerstdag heb ik met 2 Nederlandse jongens, 2 duitsers en 1 Candees meisje kerst gevierd. We hadden een kalkoen gekocht. We hadden allemaal nog nooit eerder kalkoen klaargemaakt, dus dat was nog een hele onderneming, haha. Ik moet zeggen: na 3 uren gewacht te hebben smaakte het heerlijK!! Het was erg gezellig!

Van de week zou ik met Jos (uit NL) en zijn vrienden gaan skiën, want we hadden gelezen dat er studentenkorting was. Helaas was dit in de vakanties niet het geval, dus we hadden ons skipak voor niks aangetrokken.. Toen zijn we naar een winkel gegaan, hebben plastic sleeën gekocht, en zijn de bergtop af gesleed. Ze hadden hier een speciale baan voor met van die vangrails aan de randen, 2 kilometer lang. Het was geweldig, ik voelde me net weer 10, haha. Na de sleetocht was de plastic slee helemaal kapot door alle stenen op het parcours, omdat er nog niet genoeg sneeuw lag, haha. Maar het was zeker de moeite waard!

Oudejaarsdag was ook erg gezellig! Eerst miste ik thuis heel erg, omdat mijn vrienden allemaal aan het carbidschieten en oliebollen aan het eten waren, maar ik heb me daarna erg goed vermaakt. Ik moest namelijk mijn kamer uit de 31e, dus ik moest de sleutels inleveren en naar een huisgenoot zijn kamer verhuizen met mijn koffers. Daarna heb ik met mijn huisgenoten de top 500 van het foute uur van Q-music beluisterd, leuke 80’s en 90’muziek, GEWELDIG! ’s Avonds kwamen de mensen die nog over waren bij ons eten, Fabio had lasagne gemaakt! DJ Christine heeft de hele avond muziek van de top 500 van het foute uur gedraaid, zodat iedereen er bijna gestoord van werd, haha. Maar het was een geweldige avond. Voor 12en waren we in de stad en hebben we bij de haven vuurwerk gekeken, het was prachtig!! Daarna naar een bar toe geweest, waar ook, ja je raad het al, 80’s en 90’s werden gedraaid. Dus ik had een geweldige avond!! Het was alleen wel erg druk in de stad, maar iedereen was in een goede stemming.

Over 2 dagen vertrek ik alweer.. Dan gaat mijn avontuur in IJsland en Amerika beginnen. Ik heb al veel leuke tours geboekt in IJsland, maar dat verklap ik nog niet, zien jullie volgende week wel in mijn blog, haha :P Het is nu ook wel prima om weg te gaan hier, omdat we de afgelopen weken van bijna IEDEREEN afscheid hebben genomen.. Dus laat de reis maar komen!

Hieronder staan nog wat foto's van mijn tripjes! Geniet van jullie nieuwjaarsdag en vakantie! Dikke tút fan Christine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christine

Actief sinds 08 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1729
Totaal aantal bezoekers 7200

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Studeren en reizen in Noorwegen :)

Landen bezocht: